تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

انفجار در لبنان، حواشی در تهران| از درخواست تحریم موتورولا تا ادعای دخیل بودن داماد روحانی

فعال اصلاح‌طلب در واکنش به ادعای دست داشتن داماد روحانی در ماجرای پیجر‌ها نوشت: ظاهرا آستین یک سری لای در گیر کرده و با این اخبار به دنبال به حاشیه بردن ماجرا و فراری دادن هستند.

انفجار در لبنان، حواشی در تهران| از درخواست تحریم موتورولا تا ادعای دخیل بودن داماد روحانی

رویداد ۲۴| انفجار پیجر‌ها در لبنان و تعدد قربانیانی که داشت، با واکنش‌های بسیاری همراه بود. واکنش ایران، اما جدای ارتباط صمیمانه‌ای که با حزب‌الله وجود دارد، به خاطر آسیب دیدن سفیر کشورمان شاهد واکنش‌های تند بودیم.
علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی در همین راستا با اشاره به اینکه پیجر‌های منفجر شده شرکت موتورولای آمریکا بوده، گفت: کل کشور‌های اسلامی تحریم این ابزار و شرکت مذکور را آغاز کنند تا از این طریق پاسخ دندان‌شکنی به آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی داده باشند.

اشاره بروجردی به شرکت آمریکایی درحالی است که گفته می‌شود پیجر‌ها ساخت شرکت تایوانی بوده است. این شرکت نیز البته توضیحاتی درباره استفاده از برند خود ارائه کرده است.

داوود حشمتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اما در توییتر چند نکته را در این باره یادآوری کرده و نوشته: «اولا: شنیده شده که موتورلا در ایران فعالیت‌هایی را مدتی است آغاز کرده.
دوما: مدیرعامل شرکت تایوانی به رویترز گفته که این پیجر‌ها ساخت یک شرکت در لهستان است که حق استفاده از برند این شرکت تایوانی را دارد.
سوما: «نیویورک تایمز» از قول برخی مقامات که هویت آن‌ها را فاش نکرده، گزارش داد پیجر‌هایی که حزب‌الله به شرکت «گلد آپولو» در تایوان سفارش داده بود، قبل از رسیدن به لبنان دست‌کاری شده بودند. این البته می‌تواند فریب خبری برای حزب الله باشد که سرنخ نفوذ را نتواند پیدا کند.
چهارما: پروژه رسوای خبری که امروز در رسانه‌های انقلابی به راه انداختند و گفتند «داماد یک مقام مسئول سابق در خرید این پیجر‌ها نقش داشته» اتفاقا به ما اثبات می‌کنه که ظاهرا آستین یک سری لای در گیر کرده و با این اخبار به دنبال به حاشیه بردن ماجرا و فراری دادن هستند.»

وی همچنین نوشته: «فراموش نکنید عملیات‌های اسرائیل همواره یک عملیات تکمیلی فرار هم دارد. نمونه روشن آن را اگر می‌خواهید به مستند «کلوپ ترور» در مورد ترور‌های هسته‌ای زمان احمدی نژاد مراجعه کنید»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنان ، انفجار ، اسرائیل
نظرات شما
پیشخوان